Doen wat we zeggen en zeggen wat we doen. Dat behoort tot de ‘way of working’ bij Nr29. Dat doen we voordat we aan een opdracht beginnen bij een opdrachtgever, tijdens de opdracht en ook na afloop. Nu 2013 erop zit, wordt het tijd om ‘verantwoording’ af te leggen over 2013 in het derde jaarverslag van Nr29. Net als we deden in 2012 en 2011.
[toggle title=”Januari”]
Januari
Nr29 aan de slag voor ISS Facility Services
In januari is Nr29 gestart als sparringpartner voor ISS Facility Services. ISS facility Services was op zoek naar een sparringpartner die op regelmatige basis een spiegel kon voorhouden. De SparKaart was voor ISS Facility Services de perfecte oplossing. Onderwerpen waarover is gespard in 2013 zijn onder meer de doelgroepbenadering, media en het recruitmentproces.
Nominatie Managementboek van het Jaar 2013
Het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand, waar Martijn Hemminga van Nr29 een van de auteurs van is, werd in januari genomineerd voor Managementboek van het Jaar 2013. De jury beoordeelde ongeveer 250 managementboeken wat heeft geresulteerd in een lijst met 64 vernieuwende, uitdagende en leerzame boeken, die kans maakten op de titel. Uiteindelijk hebben we de titel niet in de wacht gesleept, maar we zijn al trots op de nominatie.
[/toggle][toggle title=”Februari”]
Februari
6e editie Wintercourse Arbeidsmarktcommunicatie
Van woensdag 6 tot en met vrijdag 8 februari vond de 6e editie plaats van de Wintercourse Arbeidsmarktcommunicatie van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie (50% deelneming van Nr29). Tijdens deze 2,5 daagse intensieve training kregen de deelnemers onder leiding van Martijn Hemminga de breedte van het vakgebied gepresenteerd. van werving tot employer branding en van employee relationship management tot arbeidsmarktcommunicatiestrategie. In 2014 vindt de 7e editie plaats van de Wintercourse Arbeidsmarktcommunicatie van woensdag 5 tot en met vrijdag 7 februari 2014.
Gastcollege Avans Hogeschool
Twee keer per jaar is Martijn Hemminga van Nr29 gastdocent aan de Avans Hogeschool in Den Bosch. Maandag 18 februari kregen meer dan 100 eerstejaars studenten in het blok Werving, Selectie en Introductie een college over online recruitment en employer branding. Een aantal hoofdstukken van het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand, waarvan Hemminga een van de auteurs is, is verplichte literatuur voor de studenten.
[/toggle][toggle title=”Maart”]
Maart
Congres De slag om technisch talent
Op donderdag 28 maart 2013 was Martijn Hemminga key note spreker op het congres De slag om technisch talent in Houten. In zijn key note Vandaag werven voor (over)morgen gaf hij veel concrete tips en inspiratie om succesvol te werven voor morgen. De presentatie bekijkt u op SlideShare.
[/toggle][toggle title=”April”]
April
Martijn Hemminga in Recruitment update 2013
Adecco geeft sinds 2009 whitepapers uit in Nederland op het gebied van hr, recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Vorige week verscheen de 11e whitepaper met als thema Recruitment update 2013 met daarin ervaringen, visies en perspectieven op het vakgebied. Martijn Hemminga van Nr29 is uitgebreid geïnterviewd voor de whitepaper. Lees hier meer over de whitepaper en om deze te downloaden.
Interview op blog Monsterboard.nl over employer branding
Onlangs is Martijn Hemminga geïnterviewd over employer branding voor Monsterboardblog.nl. Als onder meer mede-auteur van het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand vertelt Martijn over het nut en het hoe van employer branding voor werkgevers. De titel ‘Employer branding zit in kleine dingen’ geeft hier meteen al een deel van het antwoord. Lees meer over het interview
[/toggle][toggle title=”Mei”]
Mei
Gastcollege employer branding op INHOLLAND
Al meer dan 5 jaar is Martijn Hemminga gastdocent op INHOLLAND bij de opleiding Communicatie. Binnen het vak Communicatie bij verandering vertelt hij over employer branding en arbeidsmarktcommunicatie waar verandering veelal een grote rol speelt. Dit keer hield hij een college voor deeltijdstudenten.
[/toggle][toggle title=”Juni”]
Juni
Inspiratiesessie Selecterend werven in de zorg
Tijdens de Inspiratiesessie van BSL/Springer media op 13 juni 2013 stond Selecterend werven centraal. Naast een praktijkcase van het St. Antonius Ziekenhuis vertelde Martijn Hemminga de aanwezigen hoe zij selecterend kunnen werven én wervend kunnen selecteren om zoveel mogelijk te sturen op kwaliteit.
Eerste editie Werf& live
Op donderdag 27 juni vond de eerste editie plaats van Werf& live, de offline versie van het vakmagazine Werf& (50% deelneming van Nr29). Werf& live stond in het teken van de samenwerking tussen de disciplines werven, verbinden en reorganiseren. Meer dan 100 aanwezigen woonden twee plenaire en 8 break-out sessies bij op het gebied van recruitment, mobiliteit, outplacement en afscheid nemen. Bekijk hier de foto’s of hieronder de video-impressie.
[youtube_video] MmmNwSyzcyU [/youtube_video]
[/toggle][toggle title=”Juli”]
Juli
Genieten van de zomer!
[/toggle][toggle title=”Augustus”]
Augustus
Nr29 aan de slag voor VMI Group
In augustus is Nr29 via branding- en designbureau G2K aan de slag gegaan voor VMI Group. Opdracht is het begeleiden van de totstandkoming van een strategisch arbeidsmarktcommunicatieplan voor VMI. VMI ontwikkelt, produceert, verkoopt en installeert machines voor de rubber-, autobanden-, blik- en care-industrie. Wereldwijd werken ruim 1.000 medewerkers in Epe en in nevenvestigingen in China, Brazilië, de Verenigde Staten en Duitsland.
[/toggle][toggle title=”September”]
September
Lancering amcexpert.nl
Na een jaar voorbereiding werd begin september in alle stilte kennisbank amcexpert.nl. Een online plek waar werkgevers terecht kunnen voor informatie en inspiratie op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie. Met amcexpert.nl wil Nr29 haar kennis en ervaring nog toegankelijker maken voor werkgevers. Lees hier meer informatie over amcexpert.nl.
Jurylid SJP Employer Branding Magneet
Op vrijdag 27 september was Martijn Hemminga een van de juryleden voor de jaarlijkse Magneten, de prijzen voor creatieve arbeidsmarktcommunicatie. Dit jaar was hij gevraagd voor de Employer Brand Magneet. De eerste keer dat Hemminga in een SJP jury zat was in 2009. De uitreiking van de SJP Magneten vond plaats in november en Ahold en Croon Electrotechniek wonnen een magneet met hun employer branding. Lees meer over de Magneet-winnaars op Werf-en.nl.
[/toggle][toggle title=”Oktober”]
Oktober
Spreken op het Flexcongres over imago
Dinsdag 29 oktober sprak Martijn Hemminga op het jaarlijkse Flexcongres, het congres voor de flexbranche. Het onderwerp was het weinig onderscheidende imago wat uitzendbureaus hebben. Aan de hand van stellingen, tafeldiscussies en kleine opdrachten ging de zaal actief aan de slag met het eigen en het sectorimago.
[/toggle][toggle title=”November”]
November
Nr29 aan de slag voor Accor Hotels
Accor Hotels, bekend van merken als Ibis, Novotel en Mercure, gaat in 2014 sparren over arbeidsmarktcommunicatie met Nr29. Accor maakt hiervoor gebruik van de SparKaart waarbij zij beschikken over een arbeidsmarktcommunicatie-expert wanneer nodig.
[/toggle][toggle title=”December”]
December
Martijn Hemminga spreekt op HR in de Zorg
Op dinsdag 10 december 2013 vond het congres HR in de Zorg plaats en voor het derde jaar op rij was Martijn Hemminga een van de sprekers. Dit keer ging hij binnen een breakout-sessie in op het binden & boeien van medewerkers in een tijd van bezuinigingen en reorganisaties in de zorg.
5e editie De Wereld Werft
Op donderdag 12 december vond de 5e editie plaats van De Wereld Werft in Amsterdam. Maar liefst 250 professionals kwamen in het Regardz Planetarium in Amsterdam bijeen rondom het thema: Professionaliteit en Plezier. Bekijk hier de foto’s.
[/toggle]