Meteen naar de inhoud

Nr29 Jaarverslag 2012

Nr29 werkt graag helder aan het leveren van prestaties voor haar opdrachtgevers. En daarom zijn we ook helder wat we zelf hebben bereikt met het jaarverslag 2012. Na het succes van het eerste jaarverslag over 2011, kon een tweede niet uitblijven. Op deze pagina vindt u een overzicht met de highlights van Nr29 op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie in 2012.

[toggle title=”Januari”]

Januari

SJP jaarboek mede mogelijk gemaakt door Nr29

Begin januari 2012 is het SJP jaarboek verschenen als bijlage bij vakblad Werf&. In het jaarboek staan de nominaties en winnaars van de prijzen voor creatieve arbeidsmarktcommunicatie: de Magneten. Dit jaar is het jaarboek op een bijzondere wijze tot stand gekomen, namelijk door crowdfunding. Nr29 heeft de uitgave direct (advertentie) en indirect (als mede-eigenaar van vakblad Werf&) mogelijk gemaakt.

[/toggle][toggle title=”Februari”]

Februari

Verschijnen boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand

Boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer BrandIn februari is het boek ‘Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand’ gelanceerd. Martijn Hemminga, oprichter van Nr29, is een van de auteurs van dit eerste Nederlandse boek over employer branding. Het boek biedt werkgevers bouwstenen om succesvol aan de slag te gaan met employer branding in de snel veranderende wereld van vandaag. De tweede druk van het boek verscheen in september 2012.

[/toggle][toggle title=”Maart”]

Maart

Werkgeverspositionering voor NETQ

Nr29 heeft NETQ, aanbieder van online surveys & insights, begeleidt en geadviseert bij de totstandkoming van haar werkgeverspositionering. Op basis van de corporate positionering, een onderzoek onder de huidige medewerkers en de ambitie is een positionering totstandgekomen. Deze positionering wordt als eerste geconcretiseert in de nieuwe recruitmentsite. Lees meer over deze opdracht.

[/toggle][toggle title=”April”]

April

Identiteitscongres 2012

Martijn Hemminga spreker op IdentiteitscongresDe 21ste eeuw vraagt om organisaties met een identiteit die mens, merk en proces te verbinden. Tijdens de eerste editie van Het Identiteitscongres op 23 april 2012 in Utrecht was Martijn Hemminga van Nr29 een van de sprekers. In zijn bijdrage ging hij in op het binden en vinden van medewerkers aan de hand van een sterke identiteit. Bekijk de presentatie op Slideshare.

[/toggle][toggle title=”Mei”]

Mei

Nr29 over campus recruitment in Intermediair

In de nieuwste Intermediair geeft Martijn Hemminga van Nr29 zijn visie op campus recruitment. Ook voor kleine minder bekende werkgevers is campus recruitment interessant. Wendy Smits van Strukton Civiel, klant van Nr29, komt tevens in het artikel aan het woord over een van hun campus recruitment activiteiten: the Idea of Holland. Bekijk hier het artikel.

[/toggle][toggle title=”Juni”]

Juni

Succesvol werven via sociale media in de zorg

Tijdens de Inspiratiesessie van BSL/Springer media stond deze keer sociale media centraal. Naast een praktijkcase van Florence vertelde Martijn Hemminga de aanwezigen hoe zij op een planmatige manier sociale media kunnen inzetten om succesvol medewerkers te werven.

[/toggle][toggle title=”Juli”]

Juli

Arbeidsmarktcommunicatiescan voor De Wever

Nr29 heeft bij ouderenzorgorganisatie De Wever een arbeidsmarktcommunicatiescan verricht. Deze arbeidsmarktcommunicatiescan is samen met een door een recruitmentspecialist gemaakte recruitmentscan samengevoegd tot een geïntegereerd advies. Lees meer over deze opdracht.

[/toggle][toggle title=”Augustus”]

Augustus

Employer Brand NetwerkHet Employer Brand Netwerk

Negen zelfstandige experts op het gebied van employer branding en arbeidsmarktcommunicatie vormen sinds kort het Employer Brand Netwerk (EBN). Die experts zijn: Inge Beckers, Mirjam Boersma, Barbara Hermans, Dinand Jansen, Ernst Schipper, Joost Schrage, Annemarie Stel, Marion de Vries en Martijn Hemminga van Nr29.

[/toggle][toggle title=”September”]

September

HRM in de Zorg

Op 18 september 2012 was Martijn Hemminga een van de sprekers op het congres HRM in de Zorg in Nijmegen. Hij sprak over de rol van sociale media bij het vinden en verbinden met talent. HRM-professionals ontkomen er niet aan om iets met sociale media te doen. Aan de hand van actuele cijfers, praktijkvoorbeelden en vele tips & tricks kregen de aanwezigen inzicht hoe ze optimaal gebruik kunnen maken van en sturen op de kracht van sociale media voor het vinden van en verbinden met talent. Bekijk hier een filmimpressie van het congres.

[/toggle][toggle title=”Oktober”]

Oktober

Martijn Hemminga in Communicatie NU

Communicatie NU met Martijn HemmingaEind oktober heeft Betteke van Ruler haar boek Communicatie NU gepresenteerd. Het boek biedt inzicht in het communicatievak waarin inmiddels zo’n 140.000 beroepsbeoefenaren werkzaam zijn. Aan het boek werkten ruim 100 communicatieprofessionals mee, waaronder Martijn Hemminga die een bijdrage leverde over arbeidsmarktcommunicatie.

[/toggle][toggle title=”November”]

November

Inspiratiesessie employer branding in de zorg

Een aantal keer per jaar verzorgt Martijn Hemminga een bijdrage op de inspiratiesessies van BSL/Springer Media, bekend van MedischeBanenbank.nl, SkipR en MedNet. Donderdag 29 november was het thema: employer branding. Aan de hand van een onderzoek onder de aanwezigen en nog niet eerder gepubliceerde cijfers van het onderzoek voor het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand gaf Hemminga de aanwezige zorgwerkgevers handvatten om aan de slag te gaan met employer branding.

[/toggle][toggle title=”December”]

December

Martijn Hemminga spreekt op HR in de Zorg

Op donderdag 4 december vond het congres HR in de zorg plaats en net als vorig jaar was Martijn Hemminga een van de sprekers.

Laatste tips op 365xamc.nl

Deze maand zijn de laatste tips verschenen op 365xamc.nl. Op 1 januari 2011 lanceerde Nr29 deze site en publiceerde iedere dag een arbeidsmarktcommunicatietip. In 2012 werd wekelijks een nieuwe tip gepubliceerd. In 2011 en 2012 hebben meer dan 16.000 unieke bezoekers, meer dan 24.000 bezoeken afgelegd en zo’n 40.000 pagina’s bekeken. In totaal bevat de site meer dan 400 tips op het gebied van werving, employer branding en relatiemanagement. Ondanks dat er geen nieuwe tips meer verschijnen, blijft de website in de lucht.

[/toggle]