Weblog

Nr29 aan de slag voor Gemeentewerken Rotterdam

  • door

Gemeentewerken Rotterdam, onderdeel van Gemeente Rotterdam, heeft Nr29 gevraagd te helpen bij het professionaliseren van de arbeidsmarktcommunicatie. Gemeente Rotterdam is met 2.300 medewerkers verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van voorzieningen in de openbare ruimte in Rotterdam. Van straten en fietspaden tot bruggen en plantsoenen. Gemeentewerken is opgedeeld in drie sectoren met een eigen specialisme: het Ingenieursbureau, Buitenruimte en Bijzondere Diensten.Lees verder »Nr29 aan de slag voor Gemeentewerken Rotterdam

Strategisch arbeidsmarktcommunicatieplan in 14 stappen

  • door

Regeren is vooruitzien. dat geldt ook voor arbeidsmarktcommunicatiespecialisten. Toch is het proactief reageren op problemen die nog komen geen gemeengoed. En dat terwijl veel wervingsproblemen minder ingewikkeld zijn als je er tijdig aan begint. Voor Werf&, het vakmagazine over arbeidsmarktcommunicatie, heeft Martijn Hemminga een artikel geschreven over het strategische arbeidsmarktcommunicatieplan.Lees verder »Strategisch arbeidsmarktcommunicatieplan in 14 stappen

Binden in belangrijker dan vinden

  • door

Dat er sprake is van een almaar krapper wordende arbeidsmarkt, is geen nieuws meer. Hoewel er weer meer belangstelling is voor het accountancyvak onder scholieren, zorgt dit de komende jaren nog niet voor een oplossing. De kantoren beconcurreren elkaar steeds heviger. Maar heeft het wel zin om meer geld te pompen in campagnes? Wordt het niet eens tijd om dichter bij huis te kijken. Of beter gezegd in huis. Voor het magazine van de NOvAA, de organisatie van AA-accountants, heeft Martijn Hemminga een artikel geschreven over het belang van binden & boeien voor accountants.Lees verder »Binden in belangrijker dan vinden

Verleiden kan, opleiden moet

  • door

Een blik op de personeelsadvertenties in de dagbladen en een quickscan van de banensites op internet laten geen misverstand bestaan: Nederlandse bedrijven moeten flink hun best doen om deskunig personeel binnen te halen. Interview met oprichter en directeur van Nr29, Martijn Hemminga, over het vakgebied arbeidsmarktcommunicatie en de huidige ontwikkelingen in de zaterdageditie van het Financieele Dagblad.Lees verder »Verleiden kan, opleiden moet

Beloftes nakomen is belangrijk voor bedrijfsimago

  • door
Belooft u nieuwe werknemers dat ze kans maken op promotie? Of zit die salarisverhoging er nu echt aan te komen? Volgens Martijn Hemminga, directeur van arbeidscommunicatieadviesbureau Nr29, is het niet nakomen van beloftes het grootste struikelblok voor het interne bedrijfsimago. Lees het interview dat Martijn Hemminga had met het managementblad Management Team.
Lees verder »Beloftes nakomen is belangrijk voor bedrijfsimago