Meteen naar de inhoud

Arbeidsmarktcommunicatie in de zorg

De komende jaren staat de zorg een grote uitdaging te wachten. Uit diverse onderzoeken blijkt dat de komende jaren een grote krapte wordt verwacht. Maar ook nu al hebben zorgwerkgevers grote problemen bij het werven van specifieke doelgroepen zoals verzorgenden, verpleegkundigen en operatiemedewerkers. Maar hoe hebben zorgorganisaties hun arbeidsmarktcommunicatie georganiseerd? Wordt er al gewerkt aan het oplossen van de wervingsproblemen van morgen? En hoe ziet hun huidige manier van arbeidsmarktcommunicatie eruit?

Onderzoek naar arbeidsmarktcommunicatie binnen de zorg

Nr29 heeft in mei 2011 een onderzoek gehouden onder zorgorganisaties in Nederland. In een samenvatting van 30 pagina’s leest u de highlights van het onderzoek. De samenvatting kunt u gratis downloaden door via onderstaand formulier uw gegevens in te vullen. U ontvangt vervolgens per e-mail de samenvatting als pdf.

[si-contact-form form=’3′]

Arbeidsmarktcommunicatiescan Zorg

In de samenvatting vindt u de highlights van het onderzoek, maar er is veel meer onderzocht. Om concreet te weten hoe uw organisatie ervoor staat met uw arbeidsmarktcommunicatie kunt u de Arbeidsmarktcommunicatiescan Zorg laten uitvoeren. In deze scan wordt een dwarsdoorsnede gemaakt van uw organisatie als het gaat om werving en arbeidsmarktcommunicatie. U krijgt inzicht in hoe u het doet ten opzichte van uw arbeidsmarktconcurrenten en u krijgt concreet advies wat u kunt verbeteren op de korte en lange termijn. Kijk voor meer informatie bij de Arbeidsmarktcommunicatiescan.

Nr29 & de zorg

Met klanten als academisch ziekenhuis Maastricht, Pro Persona (GGZ) en Lumens Groep (Welzijnswerk) weet Nr29 als geen ander wat er in de zorg speelt. Daarnaast is Martijn Hemminga van Nr29 is een veelgevraagd spreker en trainer op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie in de zorg (o.a. Actiz, Salus Gelria, ViaZorg, Zorgplein Noord en Academisch Medische Centrum).