Meteen naar de inhoud

Martijn Hemminga in Recruitment update 2013

  • door

Martijn Hemminga in Recruitment update 2013Adecco geeft sinds 2009 whitepapers uit in Nederland op het gebied van hr, recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. Vorige week verscheen de 11e whitepaper met als thema Recruitment update 2013 met daarin ervaringen, visies en perspectieven op het vakgebied. Martijn Hemminga van Nr29 is uitgebreid geïnterviewd voor de whitepaper.

Vakgebied in bewegingWhitepaper Recruitment update 2013

Met de start van Monster.com door Jeff Taylor, in 1994, is in het recruitmentlandschap een aardverschuiving ontstaan. Jobboards zorgden voor de eerste breuklijn. Social media voor de tweede. Aan social media gerelateerde procestechnieken en apps schieten als paddenstoelen uit de grond. Het grote spel is nog maar net begonnen, zeggen de specialisten in de whitepaper. De snelheid waarmee de ontwikkelingen zich voltrekken, verklaart misschien waarom er meer aandacht uitgaat naar puur praktische zaken dan strategische. Waar zit mijn doelgroep? Hoe zet ik de social media in om gemotiveerd talent aan te trekken? Aan welke voorwaarden moet mijn recruitmentsite voldoen? Dat zijn de vragen van dit moment.

Van employer branding tot referral recruitment

Voor de whitepaper is Adecco op zoek gegaan naar de antwoorden door haar oor te luister te leggen bij professionals die midden in de dagelijkse praktijk staan. Als arbeidsmarktcommunicatie-expert is Martijn Hemminga gevraagd mee te werken aan de Recruitment update 2013. Hij deelt onder meer zijn visie over medewerkers die blijven zitten (pagina 11), directe werving via social media (pagina 29), het belang van doelgroepgericht werven (pagina 32), goed werkgeverschap en employer branding (pagina 35), de recruitmentsite (pagina 39) en referral recruitment (pagina 44).

Download Recruitment Update 2013

Download Recruitment Update 2013 van de website van Adecco of blader hieronder door de whitepaper heen.