Meteen naar de inhoud

Checklist werven met films

  • door

Checklist werven met filmsFilms worden steeds belangrijker in ons online mediagedrag. Youtube en Uitzendinggemist.nl maken vandaag de dag onderdeel uit van onze dagelijkse tijdbesteding. En dat zien we terug in werving en arbeidsmarktcommunicatie. Steeds vaker kiezen werkgevers ervoor om zich via films te profileren. In deze checklist 10 manieren om films in te zetten bij werving.

Authentiek en laagdrempelig

Werven via films is een manier om de organisatie op een authentieke wijze in de spotlight te zetten. Geïnteresseerden krijgen met film net wat meer te zien dan bij tekst of foto’s. En kostte het vroeger snel tienduizenden euro’s om een film te maken, tegenwoordig zijn de productiekosten een stuk lager. U kunt het eventueel zelfs zelf doen omdat u met de gemiddelde smartphone en digitale spiegelreflexcamera in HD kunt filmen.

Voordelen van film

Het gebruiken van films in werving en arbeidsmarktcommunicatie heeft veel voordelen. Een aantal voordelen op een rij:

  • Film sluit aan bij huidig online mediagedrag
  • Beeld zegt meer dan 1.000 woorden
  • Film trekt de aandacht
  • Beelden blijven langer hangen
  • Film is meerdimensionaal dan tekst en foto’s

Hele checklist lezen?

Neem dan een abonnement op amcexpert.nl en lees het artikel 10 manieren om films in te zetten voor werving en selectie. Amcexpert.nl is dé online kennisbank op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en is een initiatief van Nr29.