Checklist draagvlak arbeidsmarktcommunicatie

  • door

Checklist draagvlak arbeidsmarktcommunicatieDraagvlak voor arbeidsmarktcommunicatie is een vereiste om binnen een organisatie grote stappen te kunnen nemen. Met draagvlak heeft u eerder kans op budget en committment van de directie. Het creëren van draagvlak is echter niet eenvoudig. In deze checklist worden 10 bouwstenen beschreven die u helpen om draagvlak te krijgen en te behouden.

1. Waarvoor wilt u draagvlak?

Voordat u draagvlak kunt creëren moet u eerst goed in kaart hebben waarvoor u het wilt hebben. Wilt u draagvlak voor het oprichten van arbeidsmarktcommunicatieafdeling, een campagne, een meerjarenstrategie, structureel eigen budget of een combinatie hiervan? Het duidelijk voor ogen hebben van het doel, zorgt ervoor dat u de juiste stappen kunt maken en de juiste bouwstenen voor draagvlak kunt inzetten.

Hele checklist lezen?

Neem dan een abonnement op amcexpert.nl en lees het artikel ‘Creëer draagvlak voor arbeidsmarktcommunicatie’. Amcexpert.nl is dé online kennisbank op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en is een initiatief van Nr29.