Meteen naar de inhoud

Interview over employer branding in HRpraktijk

  • door

Interview over employer branding in HRpraktijk MagazineBij tweederde van de organisaties, die wel het belang van employer branding onderkent, ontbreekt een strategie om een sterk werkgeversmerk te worden. De ‘war for talent’ wordt vooral aangegaan met kortdurende wervingscampagnes, signaleren twee deskundigen. Martijn Hemminga is een van hen en vertelt over Het Nieuwe Employer Brand in HRpraktijk Magazine.

Het Nieuwe Employer Brand

Als projectleider van Het Nieuwe Employer Brand werd Martijn Hemminga geïnterviewd door het vakblad HRpraktijk Magazine. Het septembernummer stond in het teken van werving & selectie. De eindconclusies van Het Nieuwe Employer Brand worden 27 oktober 2011 gepresenteerd, maar een van de voorlopige uitkomsten van het onderzoek naar ‘het nieuwe employer brand’, verrast de projectleider van het onderzoek, Martijn Hemminga. “Directies blijken wel het belang in te zien om talenten aan te trekken, maar acteren daar niet naar. Die inconsequentie is opvallend.”

Nieuwe theorie voor employer branding

Met zijn adviesbureau nr29 begeleidt hij werkgevers bij het professionaliseren van hun arbeidsmarktbeleid en strategische arbeidsmarktcommunicatie. “We willen met het onderzoek uitvinden of het oude employer branding overeind blijft”, legt hij uit. “De basistheorie is immers al weer vijftien jaar oud. En in de tussentijd zijn er zaken als sociale media en  personal branding bij gekomen en volgen de economische pieken en dalen elkaar steeds sneller op.”

Download het artikel uit HRpraktijk Magazine van september 2011 (pdf, 644kb)