Meteen naar de inhoud

Nr29 in employer branding onderzoek

  • door

Nr29 is naast Metro Holland, NRC Carrière, De Persgroep Banen en Intelligence Group initiatiefnemer in het onderzoek naar Het Nieuwe Employer Brand. 

Er is over employer branding al veel geschreven, echter blijft het onderwerp abstract en ontastbaar. Het Nieuwe Employer Brand onderzoek gaat daar verandering in brengen.

Het Nieuwe Employer Brand

De arbeidsmarkt is fundamenteel veranderd en daarmee ook het werken aan het employer brand. “Naast groot en massamediaal zenden, is er een nieuwe en belangrijke rol weggelegd voor doelgroepgerichte interactie”, legt projectleider Martijn Hemminga van Nr29 uit. “Multimediale inzet van online, print en outdoor wordt aangevuld met social media, personal branding en corporate branding. Werkgevers zien verder steeds meer in dat employer branding niet alleen gaat over zichtbaar zijn op de externe arbeidsmarkt, maar ook over de verbinding met en het behoud van eigen werknemers.”

Draagvlak en handvatten voor employer branding

De uitkomsten van het onderzoek bieden werkgevers handvatten om de komende jaren employer branding op een succesvolle manier onderdeel te laten uitmaken van hun totale wervings- en arbeidsmarktcommunicatiestrategie. Zowel professionals op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie als directieleden worden uitgenodigd om vanaf 24 mei deel te nemen aan het onderzoek.

Meer informatie

Blijf op de hoogte van het onderzoek naar Het Nieuwe Employer Brand via www.employer-branding.nl.