Meteen naar de inhoud

Nr29 Jaarverslag 2011

De werkwijze van Nr29 kenmerkt zich door vier woorden: samen, helder, prestatie en passie. We zijn dan ook graag helder over onze prestaties in 2011. Voor het eerst hebben we deze vormgegeven in het jaarverslag 2011. Een digitaal document met daarin een overzicht van prestaties op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie die zijn geleverd door Nr29 in 2011.

[toggle title=”Januari”]

Januari

Arbeidsmarktcommunicatiekalender 2011

Nr29 arbeidsmarktcommunicatiekalender 20112011 begon met de 3e editie van de Arbeidsmarktcommunicatiekalender 2011. In totaal zijn 250 bureaukalenders verspreid onder arbeidsmarktcommunicatieprofessionals aan werkgeverszijde.

365xamc.nl

2011 stond in het teken van de dagelijkse arbeidsmarktcommunicatietip op 365xamc.nl. Iedere dag schreef Martijn Hemminga van Nr29 een tip op deze website. Via een dagelijkse e-mailupdate en via Twitter volgden dagelijks honderden geïnteresseerden de in totaal 365 arbeidsmarktcommunicatietips. De site gaat in 2012 verder met iedere week een nieuwe tip.

[/toggle] [toggle title=”Februari”]

Februari

Gastcollege arbeidsmarktcommunicatie Avans Hogeschool

Gastcollege arbeidsmarktcommunicatie Avans HogeschoolHet eerste van vier gastcolleges aan HBO-opleidingen in 2011 geeft Martijn Hemminga bij Avans Hogeschool over arbeidsmarktcommunicatie. Zo’n 60 eerstejaars studenten Personeel & Arbeid leren de essentie van arbeidsmarktcommunicatie en gaan met een opdracht aan de slag. In september van 2011 krijgen vierdejaars studenten van Avans Hogeschool alles te horen over recruitmentsites. In november spreekt Martijn Hemminga voor communicatiestudenten van INHOLLAND over Binden, boeien en employer branding en half december krijgen de studenten van de Haagse Hogeschool een gastcollege over arbeidsmarktcommunicatie. Bekijk de agenda voor alle gastcolleges, presentaties en trainingen die Martijn Hemminga geeft.

[/toggle] [toggle title=”Maart”]

Maart

Nr29 aan de slag voor Strukton Civiel

Strukton ontwikkelt, realiseert en beheert grootschalige infraprojecten. Nr29 is in maart begonnen met het begeleiden van Strukton Civiel bij het optimaliseren van hun personeelswerving. Onder meer de vacatureteksten werden onder handen genomen. Vanaf de herfst 2011 begeleidt Nr29 Strukton Civiel ook bij de totstandkoming van een hybride arbeidsmarktcommunicatieplan.

[/toggle] [toggle title=”April”]

April

Praktijkcongres Interne communicatie

Martijn Hemminga spreekt op Praktijkcongres Interne communicatieOp dinsdag 19 april 2011 vond voor de 14e keer het Praktijkcongres Interne Communicatie. In de afsluitende bijdrage op het congres ging Martijn Hemminga in op het connecten van werkgevers met nieuwe generaties Y en Z. Hoewel de meeste organisaties nog helemaal ingericht zijn op de medewerkers van nu, realiseert iedereen zich dat dit op korte termijn drastisch zal moeten veranderen. Er komt een nieuwe generatie medewerkers aan die anders aankijkt tegen werk, andere dingen verlangt van de organisatie en al heel anders communiceert. Een uitdaging voor organisaties, ook op het gebied van binden en boeien. De bijna 200 aanwezigen beoordeelden de inhoud met een 8,1 en de presentatie met een 8,4. Bekijk hier een sfeerimpressie.

[/toggle] [toggle title=”Mei”]

Mei

Het Nieuwe Employer Brand

Het Nieuwe Employer BrandMetro Holland, NRC Carrière, De Persgroep Banen, Intelligence Group en Nr29 hebben de handen ineengeslagen en voerden in de zomer van 2011 fundamenteel onderzoek uit naar Het Nieuwe Employer Brand. Er is over employer branding al veel geschreven, echter blijft het onderwerp abstract en ontastbaar. Het Nieuwe Employer Brand onderzoek gaat daar verandering in brengen.De uitkomsten van het onderzoek bieden werkgevers handvatten om de komende jaren employer branding op een succesvolle manier onderdeel te laten uitmaken van hun totale wervings- en arbeidsmarktcommunicatiestrategie. Begin 2012 komt het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand op de markt, mede geschreven door Martijn Hemminga van Nr29. Kijk voor meer informatie op de website van Het Nieuwe Employer Brand.

[/toggle] [toggle title=”Juni”]

Juni

5e Summercourse Arbeidsmarktcommunicatie5e editie Summercourse Arbeidsmarktcommunicatie

Van woensdag 22 tot en met vrijdag 24 juni 2011 vond de vijfde editie van de Summercourse Arbeidsmarktcommunicatie plaatsin Ermelo. In 2007 organiseerde de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie, waar Nr29 voor 50% in participeert, voor het eerst de meerdaagse training. Vanaf het begin is Martijn Hemminga één van de docenten. Tijdens deze 2,5 daagse bijeenkomst leren deelnemers alles over arbeidsmarktcommunicatie. In een informele sfeer en met een kleine groep deelnemers komen alle mogelijkheden aan bod: van personeelswerving tot social media recruitment. Van employer branding tot employee relationship management. Naast de jaarlijkse summercourse heeft de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie ook een wintercourse. In 2012 is deze van 1 t/m 3 februari.

[/toggle] [toggle title=”Juli”]

Juli

Arbeidsmarktcommunicatie in de zorg

Arbeidsmarktcommunicatie in de zorgIn mei heeft Nr29 een onderzoek gehouden onder 84 zorginstellingen. Arbeidsmarktcommunicatie kan namelijk een belangrijke rol spelen bij het oplossen van de te verwachte tekorten in de zorg. UIt het onderzoek blijkt dat werkgevers in de zorg hun personeelswerving en arbeidsmarktcommunicatie nog veel te ad hoc aanpakken. Meer dan de helft van de respondenten werkt niet structureel aan arbeidsmarktcommunicatie. De focus van de meeste werkgevers in de zorg ligt op het vervullen van korte termijn vacatures. En dan met name op een reactieve manier (publiceren van vacatures). Zo maakt slechts 7 procent gebruik van cv-search en heeft 15% van de zorgwerkgevers een referralprogramma. Vraag de samenvatting van de resultaten hier aan.

[/toggle] [toggle title=”Augustus”]

Augustus

Vrijwilligerswerk & vakantie

Augustus stond niet in het teken van arbeidsmarktcommunicatie, maar van 2 v’s: vrijwilligerswerk en vakantie. Voor het vijfde achtereenvolgende jaar was Martijn Hemminga een van de begeleiders van een kamp van de Stichting Vakanties Autisme (SVA). Aansluitend volgde een vakantie in Frankrijk.

[/toggle] [toggle title=”September”]

September

Van het Werven arbeidsmarktcommunicatieprofessionals van start

Op 1 september 2011 start Van het Werven arbeidsmarktcommunicatieprofessionals waarin Nr29 voor 50% participeert. Van het Werven heeft arbeidsmarktcommunicatieprofessionals die bij opdrachtgevers op projecten en interimklussen worden gezet. Daar waar Nr29 zich richt op advies en begeleiding, gaat Van het Werven een stap verder. De arbeidsmarktcommunicatieprofessional van Van het Werven levert kennis en capaciteit op locatie. Van los project tot zwangerschapsvervanging. [De activiteiten van Van het Werven zijn per 1 januari 2014 opgegaan in de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie]

[/toggle] [toggle title=”Oktober”]

Oktober

Nr29 aan de slag voor NCCW

Met een kick-off brainstorm met vertegenwoordigers uit de hele organisatie start de samenwerking tussen NCCW en Nr29. NCCW, gevestigd in Almere, is dé marktleider in het leveren en hosten van geautomatiseerde bedrijfsinformatiesystemen voor de sociale- en commerciële vastgoedmarkt. Nr29 begeleidt NCCW bij de totstandkoming van een meerjaren arbeidsmarktstrategie.

[/toggle] [toggle title=”November”]

November

Uitgebreid interview met Martijn Hemminga in Inspé

Martijn Hemminga van Nr29 in INSPeMartijn Hemminga van Nr29 wordt in de jongste uitgave van Inspé, het relatiemagazine van Start People, uitgebreid geïnterviewd over arbeidsmarktcommunicatie. In het 5 pagina’s tellende artikel komt het belang van een strategische aanpak van arbeidsmarktcommunicatie uitgebreid aan bod. Ook Technolution, klant van Nr29, komt in een reportage aan het woord. Bekijk en download hier het hele artikel.

[/toggle] [toggle title=”December”]

December

Martijn Hemminga spreekt op HR in de Zorg

Op donderdag 15 december vond het congres HR in de zorg plaats. Naast de zorgmanager van het jaar en HR-directeur van Tempo-Team sprak Martijn Hemminga over structureel werven in de zorg. Uit het onderzoek Arbeidsmarktcommunicatie in de zorg (zie juli) blijkt dat zorgwerkgevers nog steeds erg ad-hoc werven. Een structurele wervingsaanpak verkleint niet allen het wervingsprobleem, maar levert ook nog betere kwaliteit medewerkers op en brengt de wervingstijd- en kosten terug. De bijdrage van Martijn Hemminga vindt u terug op SlideShare.

[/toggle]