Meteen naar de inhoud

Martijn Hemminga

Nr29 arbeidsmarktcommunicatie is in 2006 opgericht door Martijn Hemminga. Martijn Hemminga is adviseur, docent, spreker en auteur op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en employer branding. Vanuit Nr29 adviseert, begeleidt en helpt hij uiteenlopende profit en non-profit werkgevers op het gebied van regie in arbeidsmarktcommunicatie. Hij opereert hierbij op het snijvlak van organisatie, communicatie en human resources.

Auteur

Op eigen sites als Recruitmentsites.info, Vacatureteksten.info, Referral-recruitment.eu, Interne-communicatie.info en WervingindeZorg.nl deelt Martijn zijn kennis en visie op het vakgebied. In 2012 verscheen het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand waar hij een van de auteurs van is. In 2009 en 2013 zat Martijn in de jury van de SJP Magneten, de prijzen voor creatieve arbeidsmarktcommunicatie.

Spreker

Of het nu gaat om een krachtige keynote of een inspirerende break out sessie, Martijn deelt graag zijn kennis en ervaring. De afgelopen jaren heeft hij op diverse congressen gesproken over onderwerpen als draagvlak krijgen voor arbeidsmarktcommunicatie, werven via social media, werving in de zorg, werven van technisch talent, employer branding en interne communicatie. Naast bijdragen aan congressen en seminars zet Martijn zich graag in voor het onderwijs. Als ‘vaste’ gastspreker van onder meer Avans Hogeschool, De Haagse Hogeschool en INHOLLAND enthousiasmeert hij graag het talent van morgen voor (arbeidsmarkt)communicatie en employer branding.

Ondernemer

Naast Nr29 is Martijn Hemminga oprichter van Recruitment Tech Network, een internationaal, multimediaal platform dat leveranciers en gebruikers van recruitmentsoftware bij elkaar brengt op haar websites en events en in nieuwsbrieven, print, video en podcasts. Last but not least is Martijn Hemminga mede-oprichter en aandeelhouder van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. Dit trainingsinstituut verzorgt sinds 2006 open inschrijvingen en incompany trainingen op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, werving en e-recruitment. Martijn is medeverantwoordelijk voor het programma en verder onder meer hoofddocent van de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie. Vanuit de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie is in 2008 het vakblad voor arbeidsmarktcommunicatie en recruitment Werf& opgericht.

Historie

Martijn Hemminga begon in 1998 bij ICT-dienstverlener Syntegra waar hij voor het eerst met arbeidsmarktcommunicatie in aanraking kwam. Vanaf 2000 bekleedt hij diverse functies op het gebied van corporate communicatie en marketing binnen Syntegra, dat sinds 2004 onder de naam van moeder BT opereert. De laatste jaren was hij verantwoordelijk voor het arbeidsmarktcommunicatiebeleid van BT. In 2006 en 2007 was hij verbonden aan de TU Delft als adviseur arbeidsmarktcommunicatie, waar hij zich bezighield met het verder professionaliseren van het (internationale) arbeidsmarktcommunicatiebeleid van de universiteit. Het laatste jaar als interim adviseur vanuit Nr29.