Meteen naar de inhoud

Inrichting van de arbeidsmarktcommunicatiefunctie

Moet u een aparte afdeling opzetten, functionaris in dienst nemen of een multidisciplinaire werkgroep oprichten? Waar komt de verantwoordelijkheid in de organisatie te zitten en aan wie wordt verantwoording afgelegd? Wat zijn de taken en verantwoordelijkheden? En hoe krijgt u draagvlak voor arbeidsmarktcommunicatie binnen de organisatie?

Het inrichten van de functie arbeidsmarktcommunicatie binnen de organisatie is geen eenvoudige opgave. Veel organisaties vragen zich vandaag de dag af hoe zij arbeidsmarktcommunicatie het beste kunnen inbedden in de organisatie. Bij HRM? Bij Recruitment? Bij Communicatie? Of toch een autonome plek in de organsiatie.

Nr29 & de arbeidsmarktcommunicatiefunctie

Nr29 adviseert organisaties hoe zij de functie arbeidsmarktcommunicatie het beste kunnen opzetten in de organisatie. Nr29 begeleidt en helpt organisaties bij de totstandkoming van de functie en de continuïteit ervan, bijvoorbeeld doormiddel van coaching en sparren. Onder meer adviseerde Nr29 het toenmalige TNT Post (nu PostNL) over de inrichting van recruitment en arbeidsmarktcommunicatie.

Geef een reactie