Meteen naar de inhoud

Employer branding

Employer branding is een goed wapen in de strijd om talent. Tenminste wanneer deze sterk genoeg is. Bij krapte op de arbeidsmarkt gaan organisaties snel weer investeren in arbeidsmarktcommunicatie. Daarbij wordt vergeten dat het effect van employer branding pas over 2-3 jaar merkbaar is. Tijdig en op de juiste wijze werken aan het werkgeversmerk is dan ook essentieel om succes te hebben.  Indien u na de recessie een krappe arbeidsmarkt verwacht voor uw organisatie, zult u vandaag moeten beginnen!

Employer branding is het verkrijgen en behouden van een positieve, bij voorkeur unieke, positie als werkgever in de mindset van huidige en potentiële medewerkers en hun beïnvloeders op basis van de identiteit van de werkgever. Een sterk werkgeversmerk werkt intern en extern door. Alles wat een organisatie beïnvloedt het employer brand. Van vacaturetekst tot de producten. Van sollicitatiegesprek tot public relations.

Nr29 & employer branding

Nr29 adviseert organisaties bij het ontwikkelen van een employer brandingstrategie. Nr29 begeleidt en helpt organisaties bij het versterken en managen van het werkgeversmerk. Martijn Hemminga, oprichter van Nr29, is als expert op het gebied van employer branding mede-auteur van het boek Bouwen aan Het Nieuwe Employer Brand.

Geef een reactie